درمان دارویی در پرندگان زینتی

درمان دارویی در پرندگان زینتی

جزئیات کتاب:

رایج شدن نگه‌داری از پرندگان در منازل و اهمیت یافتن آن‌ها به‌عنوان حیوان خانگی، موجب افزایش پژوهش‌ها روی آن‌ها و در نتیجه گسترش حجم اطلاعات و دانسته‌ها در زمینه‌ شرایط نگهداری، تغذیه و بیماری‌های پرندگان زینتی شده است.

با توجه به محبوبیت پرندگان زینتی برای نگه‌داری در منازل و هم‌چنین پارک‌های پرندگان، نیاز دانشجویان به آشنایی با بیماری‌های رایج این پرندگان و انواع داروهای در دسترس برای درمان آن‌ها، وجود دارد. بر این اساس و با توجه به فقدان کتابی به زبان فارسی در این زمینه که با اصول صحیح علمی و دانشگاهی به نگارش درآمده و عاری از هرگونه رویکرد غیرعلمی، تبلیغاتی و یا تجاری باشد و در ضمن بتواند نیاز دامپزشکان بالینی و دانشجویان را در حوزه آموزش و درمان پرندگان زینتی مرتفع نماید، انگیزه کافی برای نگارندگان فراهم شد تا تدوین کتابی به شیوه علمی و با استفاده از منابع داخلی و خارجی را در این زمینه مدنظر قرار دهند.

این کتاب با هدف ایجاد یک مجموعه‌ی کامل و کاربردی از درمان دارویی گونه‌هایی از پرندگان که در کشور ما، در منازل بیشتر نگه‌داری می‌شوند، نوشته شده است. در این کتاب، داروهای معمول مورد استفاده در طب پرندگان زینتی از مقالات چاپ شده در مجلات مختلف و سمینارها و همین‌طور کتب تخصصی طب پرندگان زینتی تألیف و گردآوری شده است. فصل اول این کتاب به انواع پرندگان زینتی، تغذیه و نگه‌داری؛ فصل دوم به معاینه بالینی، کلینیکال پاتولوژی و بیماری‌های رایج در پرندگان زینتی؛ و فصل سوم به داروهای مورد استفاده در پرندگان زینتی اختصاص یافته است.

این کتاب توسط دکتر سید احمد فاطمی (عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران) و دکتر سارا میرزایی (متخصص بیماری‌های طیور) تألیف و توسط انتشارات نوربخش در 400 صفحه چاپ رسیده است.‎

فیسبوک
تویتر
لینکدین
واتساپ
تلگرام
جامعه دامپزشکان ایران

جامعه دامپزشکان ایران

نویسنده تمامی مطالب درج شده در وب سایت توسط جامعه دامپزشکان ایران نگارش و بارگزاری شده است و هر گونه کپی پرداری با ذکر منبع بلا مانع میباشد

پیام بگذارید