پیام نوروزی 1401 – نوروز مبارک

در وهله اول نوروز باستانی را حضور یکایک همکاران گرامی، خانوده محترم ایشان و کلیه فعالان عرصه دامپزشکی در کشور تبریک عرض می نمایم.

نوروز نماد فرصت های دوباره تغییر در زندگی است. از این رو به ویژه در نوروز امسال که توام گردیده است با آغاز قرن جدید، به نظر فرصتی مغتنم است تا در زندگی اجتماعی و حرفه ای خود نیز بازنگری مناسبی داشته باشیم.

هر چند که طی دهه اخیر دامپزشکی کشور به ویژه از لحاظ کمیت رشد بسیار قابل توجهی داشته است و حضور پررنگ همکاران جوان در رده های مختلف شغلی منجر به رشد و شناخت نقش این صنف در سلامت عمومی جامعه گردیده، اما به نظر می رسد در این دوره جدید به ویژه با فرصت های ایجاد شده در زمینه های دانش محور و دانش بنیان، لزوم تمرکز بر افزایش کیفی خدمات بویژه در حیطه خدمات تخصصی در کنار افزایش کمی آن ها جدی به نظر می رسد.

نقش حائز اهمیت دامپزشکی در سلامت عمومی با نظارت بر محصولات تولیدی از مزرعه تا سفره، جلوگیری از بروز و شیوع بیماری های زئونوز، تامین سلامت حیوانات حیات وحش، خدمات تخصصی سلامت حیوانات خانگی و… برای عموم تا حدودی شناخته شده است، اما زحمات همکاران ما در زمینه های مختلف تحقیقاتی، آزمایشگاهی، تولیدی و … همچنان برای بخش عمده ای از جامعه شناخته شده نیست.

امید است در سال جدید با تغییر در رویکرد عمومی و با حمایت همه همکاران و فعالان صنعت بتوانیم ضمن تغییرات عمده در سطوح کیفی، کمی، اخلاق حرفه ای و… خدمات، گام های موثری نیز در زمینه شناخت جامعه از خدمات دانش بنیان دامپزشکی کشور در زمینه های تحقیقاتی و تولیدی برداریم.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید